تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

وزیر ارشاد اسلامی: نزاع ما با دشمن یک جنگ ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است

  • کد خبر: ۱۹۸۹۲۸
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
وزیر ارشاد اسلامی: نزاع ما با دشمن یک جنگ ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز مبلغین باید به آخرین فناوری‌های اطلاعاتی و تبلیغی اشراف داشته باشند، گفت: نزاع ما با دشمن یک نزاع ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است و باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز سیدمحمدمهدی اسماعیلی در همایش سوگواره یاس نبوی، ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: بیش‌ترین توفیق الهی برای هر بنده‌ای گام برداشتن در این مسیر است.

وی اضافه کرد: جمیع اتفاقات از جمله رزق حلال، خانواده مومن، پدر و مادر ولایی و ... باید رقم بخورد تا فردی در مسیر تبلیغ و تبیین معارف عمیق وحیانی و الهی قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خداوند توفیق بزرگی را به مبلغین اعطا کرده است، مطرح کرد: قدردان سازمان اوقاف و امور خیریه برای بسترسازی چنین جریان مهمی هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک جریان فرهنگی بوده است، عنوان کرد: انقلاب‌های بعد از جنگ جهانی دوم بر مبنای نیازمندی‌ها و رفع مسائل اقتصادی بوده است، ولی انقلاب اسلامی ایران در حالی اتفاق افتاد که تمام مکاتب وقت دنیا در مسیر توسعه جوامع، گذار از سنت‌های دینی را یک پیش شرط برای حضور در جوامع نو و مدرن القا می‌کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور دین در عرصه اجتماع کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته نیز تمام اندیشمندان غربی به دنبال حذف دین از عرصه اجتماع بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این مسیر را به‌هم ریخت، تصریح کرد: انگاره‌ای که غرب بیش از ۲۰۰ سال بر اذهان مردم تحمیل کرده بود که راه رسیدن به جوامع نوین عبور از دین است توسط امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی شکسته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با شعار سعادت در دنیا و آخرت سروکار دارد، یادآور شد: تمام دنیا متعهد شدند که این شعار و حکومت را در نطفه خفه کنند، ولی ۴۵ سال است این انقلاب با چنین شرایطی به پیش رفته است.

وی با بیان اینکه تمام جریان‌های استعماری و استکباری به دنبال مسدودسازی مسیر انقلاب بودند، ابراز کرد: امروز کارنامه انقلاب اسلامی مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات بزرگ است و تمام این پیشرفت‌ها همزمان با این دشمنی‌ها به دست آمده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمنان سال به سال به دنبال مبارزه بیش‌تر هستند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ که یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) به ریاست دولت رسید، دشمن احساس خطر بیش‌تری کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهبرد جهاد تبیین را برای مقابله با دروغ‌پراکنی دشمن در دستورکار قرار دادند، گفت: باید گذشته و مسیری که انقلاب اسلامی طی کرده است را برای نسل جوان و افرادی که آن تاریخ را ندیدند تبیین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور اتفاقات پیش از انقلاب و دهه‌های اول و دوم انقلاب را ندیده‌اند، مطرح کرد: امروز شرایط تغییر کرده است و ابزاری در اختیار افراد قرار دارد که می‌تواند در لحظه به اطلاعات صحیح و دروغ دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکثر بنگاه‌هایی که این فناوری‌ها را در اختیار نسل جوان قرار می‌دهند، مخالف انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: شرایط امروز با دهه‌های ۷۰ و ۸۰ متفاوت شده و این کار را سخت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز مبلغین باید به آخرین فناوری‌های اطلاعاتی و تبلیغی اشراف داشته باشند، خاطرنشان کرد: مبلغین باید به تمام نیت‌های دشمن آگاه باشند و از عرصه پدافند خارج شده و دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه فتنه سال گذشته فتنه عمیقی بود که با حضور مردم و نقش‌آفرینی نخبگان به ناکامی رسید، تصریح کرد: اکنون هم دشمن به دنبال عقیم‌سازی مسیر انقلاب اسلامی با ایجاد و القای بحران و شبهه افکنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دشمن پشیمان‌سازی و ناامیدسازی را در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: نزاع ما با دشمن یک نزاع ۱۰۰ درصد فرهنگی و تبلیغی است و باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در کنار اردو‌های راهیان نور اردو‌های راهیان پیشرفت برگزار می‌شود، ابراز کرد: باید نسل جوان و نخبگان جامعه با پیشرفت‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته است، بیان کرد: این موضوع شعار نیست، بلکه یک واقعیت است که باید برای همه تبیین شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته دشمن به دنبال برگزاری اجتماعات مردمی علیه انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: امروز این اجتماعات در دل حکومت استکباری علیه خودشان برپا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این اتفاقات جزو کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است، مطرح کرد: امروز مجموعه‌های فرهنگی باید با تمام وجود پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر بیش از ۳۰ فیلم از جبهه فرهنگی تولید شده است، عنوان کرد: از گذشته پرافتخار و آینده پرافتخارتر درحال تحقق، آثار هنری فاخری داریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اگر چه جنگ نابرابری داریم، ولی جمهوری اسلامی با مردم متحد پیروز خواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمن در نظر دارد میان صفوف مردم اختلاف ایجاد کند و این کار را با ایجاد اختلاف میان روحانیون و دانشجویان، زنان و مردان، جوانان و افراد مسن و ... دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه کلام وحی و الهی قدرت بسیج کنندگی دارد، تصریح کرد: این کلام در بیانات امامین انقلاب اسلامی وجود داشته است و توانسته حماسه‌هایی را ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما به امداد الهی ایمان داریم، یادآور شد: نصرت الهی برای افرادی است که در این مسیر استوار ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم به معارف الهی و اماکن دینی علاقه‌مند هستند، ابراز کرد: باید از این فرصت استفاده و معارف الهی را بیش از پیش تبیین و ترویج کرد.

زندگی صدیقه طاهره (س) سراسر درس مسئولیت شناسی است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش سوگواره یاس نبوی، ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: تسلیت دیگری نیز برای حادثه تلخ و ناگوار غزه باید به جامعه مسلمین گفته شود.

وی اضافه کرد: افرادی شعار انحرافی نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند و‌ای کاش این افراد حداقل بر سر این شعار می‌ماندند و جان خود را فدای ایران می‌کردند، ولی آن‌ها به کشور خود نیز وفادار نخواهند بود.

امام جمعه قم با اشاره به ترویج موضوعی از سوی ناآگاهان و دشمنان در جامعه مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نباید به دیگر کشور‌ها کاری داشته باشد، عنوان کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که دشمن برای از بین بردن وحدت امت اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه زندگی صدیقه طاهره (س) سراسر درس مسئولیت شناسی است، خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه باید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه تعبیرات مهمی در قرآن کریم و روایات برای حضرت زهرا (س) آمده است، تصریح کرد: فاطمه (س) معیار شناخت حق از باطل است و این از کلام پیامبر (ص) استخراج شده است.

وی با بیان اینکه تمام انسان‌ها الگوخواه و الگوپذیر هستند، یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که امام زمان (عج) الگوی ما است و باید در مسیر ایشان حرکت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های حکومت اسلامی عصر ظهور، بیان کرد: در عصر ظهور فساد در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت و امام زمان (عج) نسبت به نیازمندان توجه دارند.

وی ادامه داد: امام زمان (عج) با این جایگاه می‌فرمایند «الگوی من مهدی، مادرم حضرت فاطمه زهرا (س) است» که نشان دهنده شخصیت و جایگاه حضرت زهرا (س) است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) زندگی کوتاهی است، ابراز کرد: در این دوران کوتاه نیز نکات بسیاری وجود دارد که برای جامعه امروز ما پیام دارد.

وی با اشاره به نوع انتخاب‌های فاطمه زهرا (س)، گفت: هر شخصی در زندگی خود در موضوعات مختلف انتخاب دارد و باید به معیارات انتخاب‌های حضرت زهرا (س) پرداخته شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کل ۵ نوع انتخاب داریم، مطرح کرد: قالب انتخاب‌ها از روی سودجویی، ترس، تعصب، جو زدگی و آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب فاطمه (س) از روی معرفت، بصیرت، شناخت و آگاهانه است، عنوان کرد: جامعه امروز ما به پیام انقلاب، اسلام، اهل بیت (ع) و رهبری نیاز دارد و باید این پیام‌ها تبیین شود.

۴ هزار مبلغ در سازمان اوقاف پرونده فعال دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگر این همایش، اظهار داشت: سازمان اوقاف ذاتا نهاد تبلیغی نیست، ولی به برکت ظرفیت موقوفات و بقاع متبرکه این سازمان در سطح وسیعی به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۸ مناسبت اعزام مبلغ داریم، مطرح کرد: در اداره اعزام مبلغ حدود ۴ هزار پرونده فعال مبلغ داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مقصد تبلیغی ما بیشتر امامزادگان سطح کشور هستند، عنوان کرد: برنامه‌های متعددی در سطح کشور در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: در هر مناسبت حداقل ۲۰۰ مبلغ را به مناطق محروم اعزام می‌کنیم.

عادل با بیان اینکه مبلغین اوقاف جهادی کار می‌کنند، تصریح کرد: ۱۲ کارگروه تخصصی اعزام مبلغ در قم داریم که به اقداماتی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی و سیاست‌گذاری می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه عرصه جهاد تبیین واجب عینی و فوری است، یادآور شد: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت مبلغین و بقاع متبرک گامی را در این مسیر برداریم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->